Komunikacja interpersonalna
- 16
09.2015
- Ilość dni: 1
- Ilość godzin: 4
- aleja Politechniki 32, Łódź, sala konferencyjna, I piętro
Urząd Miasta Łodzi oraz firma Szkolenia Łódź zapraszają na bezpłatne szkolenie pn. „Komunikacja interpersonalna”.
Szkolenie odbędzie się w dniu 16 września w godz. 10.00 – 14.00 w sali konferencyjnej Biura Obsługi Inwestora Urzędu Miasta Łodzi (al. Politechniki 32, pok. 114).
Udział w szkoleniu jest bezpłatny.
Adresaci szkolenia
Szkolenie adresowane jest do osób, które chcą poznać sekrety procesu komunikacji, po to, aby umiejętnie przekazywać informacje, prowadzić rozmowy, funkcjonować w zespołach i przekonywać do swoich racji.
Cele szkolenia
- Poznanie zasad w komunikacji interpersonalnej.
- Zdobycie wiedzy o własnych mocnych i słabych stronach w procesie komunikowania się.
- Ukazanie różnorodnych stylów i sposobów komunikacji międzyludzkiej.
- Nauka wykorzystania umiejętności komunikacji interpersonalnej w negocjacjach, dyskusji, perswazji.
- Nauka umiejętności rozwiązywania konfliktów.
- Poprawa własnego wizerunku.
- Nauka asertywności.
Blok 1.Zasady komunikacji interpersonalnej.
- Komunikacja werbalna.
- Rola komunikacji.
- Narzędzia usprawniające komunikację. Aktywne słuchanie.
- Przedstawienie stylów i sposobów komunikacji.
- Rola wizerunku w życiu publicznym.
- świadomość ruchu/ czym jest mowa ciała i jakie niewerbalne znaki odbieramy?
- rozszerzanie środków wyrazu/ uczucia i myśli wyrażają się poprzez ruch ciała, poszerzenie zasobu znaków komunikacji kinetycznej jest rozszerzeniem pola ich działania,
- opanowanie mowy ciała/ reguły mowy ciała, ich znaczenie i oddziaływanie w określonych sytuacjach powinno za każdym razem dostosowywać się do sytuacji oraz prowadzić do harmonii w formie wyrazu.
- Definicja konfliktu.
- Sposoby funkcjonowania w sytuacjach konfliktowych.
- Sposoby rozwiązywania konfliktu.
- Style rozwiązywania konfliktu (rywalizacja, unikanie, kompromis, szczęśliwy los, współpraca, dostosowywanie się).
- Asertywność w odmawianiu, czyli jak chronić siebie przed osobą natrętną, natarczywą, agresywną.
- Umiejętność interpretacji komunikatów werbalnych i pozawerbalnych partnera spotkania, rozmowy, dyskusji.
- Umiejętność aktywnego słuchania rozmówcy podczas rozmowy.
- Umiejętność wykorzystania technik perswazyjnych ułatwiających przekonanie odbiorcy do swoich racji.
- Umiejętność precyzyjnego i skutecznego komunikowania się.