Aż 93 proc. ankietowanych marketerów korzysta z danych o użytkownikach[1]. Taki wynik pokazuje, że badanie danych staje się już koniecznością na drodze do sukcesu firm, a także ich sklepów internetowych. Dane pozwalają bowiem zrozumieć potrzeby oraz tendencje rynku. Już w najbliższą środę, 26 września o godz. 19:00 w łódzkim Idea Hub podczas bezpłatnych warsztatów szczegóły takich działań przybliży Aleksandra Lisiecka, Digital Analyst w agencji interaktywnej Bluerank.
Przewagą działań e-marketingowych nad tymi w „tradycyjnych” mediach jest to, że możemy w łatwy sposób oceniać skuteczność prowadzonych działań na podstawie danych. Są one bowiem skarbnicą wiedzy na temat skutków dotychczasowych rozwiązań, które pozwolą nam określić plan działania oraz wykluczyć elementy, które dotąd nie przynosiły zamierzonego efektu. Przeanalizowanie zebranych danych może nam również pomóc określić źródła niepowodzeń oraz zabezpieczyć się przed nimi na przyszłość. Jest to także baza wiedzy na temat klientów oraz ich zachowań, która pomóc może w dostosowaniu do nich działań, zaskarbić ich zaufanie oraz lojalność na przyszłość, a także dowiedzieć się jak zdobyć nowych odbiorców.
Wśród narzędzi dedykowanych analizie danych wymienia się m.in. Google Analytics, którego używa wielu przedsiębiorców oraz marketerów. W jaki sposób z nich korzystać, aby przyniosły jak najlepsze efekty? Już w najbliższą środę, 26 września o godz. 19:00 w łódzkim Idea Hub odbędą się bezpłatne warsztaty, podczas których uczestnicy dowiedzą się jak zacząć mierzyć skuteczność strony w Google Analytics, jak przełożyć nasze cele i KPI, czyli kluczowe wskaźniki efektywności, na dane zestawione ze sobą tak, by szybko wyciągać wnioski oraz, co robić z wiedzą pozyskaną dzięki danym i jak przełożyć ją na skuteczniejsze dotarcie do potencjalnego klienta. Warsztaty poprowadzi Aleksandra Lisiecka, Digital Analyst w Bluerank – od 2011 roku związana z marketingiem internetowym dla branży e-commerce. Posiada doświadczenie w zakresie prowadzenia, oceny skuteczności i optymalizacji kampanii promocyjnych, poparte certyfikatami Google (Analytics, Ads, Campaign Manager) oraz DIMAQ. Na co dzień zajmuje się m.in. wdrożeniami narzędzi analitycznych, dopasowanych do potrzeb biznesowych klientów takich jak: Rainbow, Gatta, Wurth Polska. Prelegentka podczas konferencji branżowych oraz autorka fachowych publikacji m.in. dla Nowego Marketingu, Marketingu przy Kawie i Online Marketing Polska. Od 2017 roku wykładowca Społecznej Akademii Nauk, prowadząca zajęcia z obszaru analityki dla e-commerce.
Idea Hub to przestrzeń coworkingowa, w której można bezpłatnie popracować, napić się kawy czy spotkać się ze swoim klientem. Regularnie odbywają się w niej również szkolenia dotyczące pozyskiwania i rozwijania przedsiębiorczych kompetencji.
Udział w warsztatach jest bezpłatny, wymagany jest jednak zapis pod adresem drewnowska@ihub.pl. Liczba miejsc jest ograniczona.
[1] Raport Netspring Group „Data-driven marketing w Polsce 2017”
Źródło: Idea Hub