Łódzki startup DriveCloud, który zdobył wyróżnienie w tegorocznej edycji konkursu Młodzi w Łodzi na najlepszy biznesplan, rozpoczął współpracę z Pocztą Polską i funduszem HardGamma Ventures w ramach programu akceleracyjnego GammaRebels powered by Poczta Polska finansowanego w ramach programu Start in Poland.
DriveCloud tworzy rozwiązania telematyczne dla flot pojazdów każdej wielkości. Wykorzystując potencjał drzemiący w danych pobieranych z pojazdów, można zmniejszyć koszty transportu nawet o 20%. Oszczędności można uzyskać dzięki lepszemu planowaniu tras, stosowaniu zasad eco driving’u, ograniczeniu czasu potrzebnego na obsługę biurową pojazdów i wielu innym czynnikom, w czym pomagają rozwiązania tworzone przez DriveCloud.
Zgromadzone dane poddawane są analizie w chmurze obliczeniowej i prezentowane w przyjaznej formie. System sam może sugerować pola, na których przydałaby się optymalizacja i generować raporty, które będą najlepiej odpowiadały danej sytuacji.
Wiele firm boryka się z problemem nieumiejętnego wykorzystania danych, bądź wcale ich nie zbiera. DriveCloud odpowiada na ich potrzeby, oferując nie tylko suchą analizę, ale również sugestie i porady dopasowane do konkretnej firmy.
W ramach współpracy z Pocztą Polską zespół DriveCloud tworzyć będzie system pozwalający na monitorowanie stylu jazdy kierowców. Dzięki temu możliwe będzie wyróżnienie tych najlepiej jeżdżących i sugerowanie tym mniej doświadczonym, jak mogą poprawić swoje nawyki. Wpłynie to nie tylko na zmniejszenie spalania, ale również zmniejszenie zużycia samochodów.
Pierwsze efekty zaprezentowane zostaną już w połowie stycznia podczas Demo Day organizowanego przez HardGamma Ventures i Pocztę Polską.
Źródło: DriveCloud