Profesjonalna komunikacja w procesie sprzedaży i obsługi klienta
- 08
12.2016
- Ilość dni: 1
- Ilość godzin: 7
Urząd Miasta Łodzi oraz Polska Fundacja Przedsiębiorczości zapraszają na bezpłatne szkolenie dla przedsiębiorców oraz osób zakładających działalność gospodarczą pn. „Profesjonalna komunikacja w procesie sprzedaży i obsługi klienta”
Termin szkolenia: 08.12.2016 r. godz. 9.00 -16.00
Miejsce: sala szkoleniowa Urzędu Miasta Łodzi (al. Politechniki 32, pok. 114).
Celem szkolenia jest poszerzenie wiedzy i nabycie umiejętności w zakresie profesjonalnej komunikacji w procesie sprzedaży i obsługi klienta, we współczesnych realiach biznesowych.
Szkolenie kierowane jest do przedsiębiorców, sprzedawców i wszystkich tych, którzy na co dzień nawiązują kontakty biznesowe, pracują z klientami w obszarze B2B oraz B2C, a także dla osób chcących wzbogacić swoją wiedzę na temat profesjonalnej komunikacji w biznesie.
Podczas szkolenia uczestnicy usystematyzują wiedzę na temat znaczenia profesjonalnej komunikacji w pracy z klientem, wpływu zmieniającego się świata na sposób komunikacji w sprzedaży, dowiedzą się jak budować własną wiarygodność i autorytet w pracy sprzedażowej, poznają techniki wywierania wpływu społecznego i nauczą się podnosić własną efektywność sprzedażową dzięki stosowaniu odpowiednich pytań i zwrotów w komunikacji z klientem. W trakcie zajęć uczestnicy poznają sposoby radzenia sobie w trudnych sytuacjach komunikacyjnych, a następnie zastosują je podczas praktycznych ćwiczeń. Dzięki temu podniosą poziom pewności siebie w kontakcie z klientami. Program szkolenia obejmuje także poznanie głównych zasad etykiety w komunikacji biznesowej Podczas szkolenia będą wykorzystywane następujące metody pracy: ćwiczenia, gry, wykład oraz prezentacja.
Program zajęć
Godzina | Temat zajęć |
9.00 – 9.15 | Powitanie uczestników i wprowadzenie |
9.15 – 10.30 | Znaczenie komunikacji w sprzedaży – realia współczesności – Definicja i mechanizm komunikacji. Zmiany obyczajów komunikacyjnych ostatniej dekady. – Ponadczasowe kompetencje komunikacyjne – fundament dobrego kontaktu z klientem – Uniwersalne zasady komunikacji w relacji :Ty – klient. – Komunikacja z klientem w erze cyfrowej: mail, telefon, sms. |
10.30 – 10.45 | Przerwa |
10.45 – 12.15
| Budowanie wiarygodności w komunikacji z klientem – Komunikacja niewerbalna : mowa ciała profesjonalisty, wygląd, gesty, mimika – Rola głosu: dynamika, akcent, intonacja. Panowanie nad głosem w trudnych sytuacjach komunikacyjnych. Ćwiczenia – Spójność w komunikacji werbalnej i niewerbalnej – ćwiczenia – Etapy budowania zaufania w komunikacji z klientem. – Sztuka komplementowania.
|
12.15 – 12.45 | Przerwa |
12.45– 14.15 | Siła słowa – jak osiągać cele w procesie sprzedaży – Zadawanie celnych pytań. Sztuka dobrego słuchania. Ćwiczenia – Język faktów a język emocji – Język perswazji – skuteczne przekonywanie klientów. – Reguły wywierania wpływu społecznego: reguła autorytetu, niedostępności, kontrastu, społecznego dowodu słuszności, wzajemności, zaangażowania – Metafora, cytat, historia – „pomocnicy” sprzedawcy |
14.15 – 14.30 | Przerwa |
14.30 – 16.00 | Bariery skutecznej komunikacji – Percepcja i uprzedzenia – Uogólnianie, ocenianie, pułapki interpretacji – Komunikat Ty, komunikat Ja · Etykieta w komunikacji biznesowej – Zasady grzeczności – Błędy językowe i komunikacyjne faux-pas – Eleganckie przeprosiny – Slang zawodowy |
16.00 | Zakończenie szkolenia |
Szkolenie poprowadzi pani Monika Jankowska-Janicka, doradca biznesu, na co dzień zajmująca się doradztwem reklamowym, od lat związana z mediami ogólnopolskimi, trener współpracujący z Polską Fundacją Przedsiębiorczości.
Udział w szkoleniu jest bezpłatny.