• Al. Politechniki 32, 93-590 Łódź
  • +48 (42) 638 47 00
  • kontakt@przedsiebiorczosc.lodz.pl
Przedsiebirz
  • Home
  • O programie
    • Opis ŁCP
    • Kontakt
    • Wydawnictwa
    • Wydarzenia
  • Na start
    • Aktualności
    • Jak zarejestrować firmę
    • Konkurs dla startupów
    • Kapitał na start
    • Miejskie lokale użytkowe
    • Wsparcie dla startupów
    • Inkubatory/Akceleratory
  • Przedsiębiorca
    • Aktualności
    • Zezwolenia na sprzedaż alkoholu
    • Licencje na transport
    • Wsparcie finansowe
    • Konkurs dla startupów
    • Lokale użytkowe
    • Zatrudnienie osób bezrobotnych
    • Firmy uczestników konkursu Młodzi w Łodzi
  • Szkolenia
    • Aktualności
    • Archiwum szkoleń
    • Partnerzy
  • Konsultacje
    • Aktualności
    • Bezpłatne Konsultacje
  • Konkurs
  • Kontakt

Szkolenia

przedsiebiorczosc.lodz.pl > Szkolenia

Split payment i inne zmiany podatkowe dla przedsiębiorców

  • 22

    11.2018

  • Ilość dni: 1
  • Ilość godzin: 7
Split payment i inne zmiany podatkowe dla przedsiębiorców
  • Cel szkolenia
  • Konspekt

Urząd Miasta Łodzi oraz  Polska Fundacja Przedsiębiorczości (PFP) zapraszają na bezpłatne szkolenie „Split payment i inne zmiany podatkowe dla przedsiębiorców”.

Termin: 22.11.2018 r.
Godzina: 09.00 – 16.00
Miejsce: sala szkoleniowa Urzędu Miasta Łodzi  (al. Politechniki 32, pok. 114)

Celem szkolenia jest przedstawienie zmian w przepisach podatkowych, w szczególności w zakresie split payment, odwrotnego obciążenia oraz obowiązków związanych z przesyłaniem jednolitych plików kontrolnych. W trakcie szkolenia omówione zostanie również najnowsze orzecznictwo podatkowego.

Szkolenie kierowane jest do osób, które prowadzą działalność gospodarczą i chcą zdobyć lub uzupełnić wiedzę, obecnych lub przyszłych pracowników działów księgowości, absolwentów  wyższych uczelni chcących wzbogacić siebie i swoje CV o nowe kwalifikacje oraz wszystkich, którzy zdają sobie sprawę z wartości wiedzy.

Podczas szkolenia uczestnicy uzyskają między innymi wiedzę na temat wpływu metody split payment na funkcjonowanie podmiotów gospodarczych, omówiona zostanie problematyka powszechności „jednolitego pliku kontrolnego” w obszarze VAT oraz procedura obciążenia odwrotnego. Szkolenie będzie prowadzone w formie wykładu na podstawie prezentacji multimedialnej z rozbudowanym studium przypadków.

 

Program szkolenia

 

Godzina

Temat zajęć

9.00 – 9.15

Powitanie uczestników i wprowadzenie

9.15 – 10.30

 

    METODA PODZIELONEJ PŁATNOŚCI – SPLIIT PAYMENT

·          Istota i cel wprowadzenia podzielonej płatności.  

·          Wpływ nowej regulacji na płynność finansową przedsiębiorcy.

·          Rachunek VAT – wydzielony rachunek bankowy do obsługi split payment.

·          Zasady funkcjonowania rachunku VAT i wykorzystania zgromadzonych na nim środków pieniężnych.

·          Realizacja dyspozycji bankowych przy użyciu tzw. komunikatu przelewu.

·          Czy podzielona płatność jest rzeczywiście dobrowolna i kto decyduje o jej     zastosowaniu?

 

10.30 – 10.45

 Przerwa

10.45 – 12.15

 

   METODA PODZIELONEJ PŁATNOŚCI – SPLIIT PAYMENT

·          Korzyści dla przedsiębiorców dokonujących płatności w systemie split payment.

·          Wzór na obliczenie kwoty zmniejszającej płatność podatku VAT do urzędu  

        skarbowego.

·          Zalety i wady stosowania systemu podzielonej płatności.

 

  JEDNOLITY PLIK KONTROLNY – JPK

·          Nowa grupa podatników objęta JPK od 1.01.2018.

·          Obszary objęte JPK – struktury logiczne. 

·          Co oznacza dla podatników powszechność obowiązku wysyłania JPK.

·          Jak przygotować firmę do JPK.

·          Interpretacja ogólna i wyjaśnienia Ministerstwa Finansów dotyczące JPK.

·          Sankcje za nieprzestrzeganie przepisów dotyczących JPK.

 

12.15 – 12.30

 Przerwa

12.30 – 14.00

 

    ZMIANY W PODATKU DOCHODOWYM 01.01.2018  

·          Zmiany w katalogu kosztów nie stanowiących kosztów uzyskania przychodu.

·          Odsetki od pożyczki partycypacyjnej.

·          Koszty uzyskania przychodów u twórców.

·          Kwota wolna od podatku w 2018 roku.

·          Limit zwalniający z obowiązku wpłacania zaliczek na PIT i CIT.

·          Ryczałt od najmu na nowych zasadach. 

·          Pozostałe zmiany.   

 

   POZOSTAŁE  ZMIANY

·         Likwidacja obowiązku informacyjnego związanego z PKPiR.

·         Podwyższenie wartości początkowej środków trwałych oraz WNiP.

·         Jednorazowa amortyzacja na nowych zasadach.

·         Składniki majątkowe otrzymane w darowiźnie a odpisy amortyzacyjne.

·         Obowiązek pobierania opłaty recyklingowej – torby na zakupy.

 

      CASE STUDY

 

14.10 – 14.15

 Przerwa

14.15– 15.45

 

   OMÓWIENIE NAJNOWSZYCH  INTERPRETACJI

   DYSKUSJA

 

 

 

 

Podczas szkolenia uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe, a po szkoleniu – zaświadczenie o uczestniczeniu w szkoleniu.

Szkolenie poprowadzi pani Beata Kuśmierek – doświadczony doradca gospodarczy, trener z obszarów podatkowych, certyfikowany księgowy, przedsiębiorca – właścicielka firmy TAX DEAL certyfikowanej jednostki szkoleniowej SUS 2.0, wykładowczyni Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości posiadająca Europejski Certyfikat Kompetencji Biznesowych

 

Udział w szkoleniu jest bezpłatny.

W celu rezerwacji miejsca dla Państwa Firmy, uprzejmie prosimy o wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszeniowego dostępnego na stronie www.przedsiebiorczosc.lodz.pl. Decyduje kolejność zgłoszeń.

 

Godzina

Temat zajęć

9.00 – 9.15

Powitanie uczestników i wprowadzenie

9.15 – 10.30

 

    METODA PODZIELONEJ PŁATNOŚCI – SPLIIT PAYMENT

·          Istota i cel wprowadzenia podzielonej płatności.  

·          Wpływ nowej regulacji na płynność finansową przedsiębiorcy.

·          Rachunek VAT – wydzielony rachunek bankowy do obsługi split payment.

·          Zasady funkcjonowania rachunku VAT i wykorzystania zgromadzonych na nim środków pieniężnych.

·          Realizacja dyspozycji bankowych przy użyciu tzw. komunikatu przelewu.

·          Czy podzielona płatność jest rzeczywiście dobrowolna i kto decyduje o jej     zastosowaniu?

 

10.30 – 10.45

 Przerwa

10.45 – 12.15

 

   METODA PODZIELONEJ PŁATNOŚCI – SPLIIT PAYMENT

·          Korzyści dla przedsiębiorców dokonujących płatności w systemie split payment.

·          Wzór na obliczenie kwoty zmniejszającej płatność podatku VAT do urzędu  

        skarbowego.

·          Zalety i wady stosowania systemu podzielonej płatności.

 

  JEDNOLITY PLIK KONTROLNY – JPK

·          Nowa grupa podatników objęta JPK od 1.01.2018.

·          Obszary objęte JPK – struktury logiczne. 

·          Co oznacza dla podatników powszechność obowiązku wysyłania JPK.

·          Jak przygotować firmę do JPK.

·          Interpretacja ogólna i wyjaśnienia Ministerstwa Finansów dotyczące JPK.

·          Sankcje za nieprzestrzeganie przepisów dotyczących JPK.

 

12.15 – 12.30

 Przerwa

12.30 – 14.00

 

    ZMIANY W PODATKU DOCHODOWYM 01.01.2018  

·          Zmiany w katalogu kosztów nie stanowiących kosztów uzyskania przychodu.

·          Odsetki od pożyczki partycypacyjnej.

·          Koszty uzyskania przychodów u twórców.

·          Kwota wolna od podatku w 2018 roku.

·          Limit zwalniający z obowiązku wpłacania zaliczek na PIT i CIT.

·          Ryczałt od najmu na nowych zasadach. 

·          Pozostałe zmiany.   

 

   POZOSTAŁE  ZMIANY

·         Likwidacja obowiązku informacyjnego związanego z PKPiR.

·         Podwyższenie wartości początkowej środków trwałych oraz WNiP.

·         Jednorazowa amortyzacja na nowych zasadach.

·         Składniki majątkowe otrzymane w darowiźnie a odpisy amortyzacyjne.

·         Obowiązek pobierania opłaty recyklingowej – torby na zakupy.

 

      CASE STUDY

 

14.10 – 14.15

 Przerwa

14.15– 15.45

 

   OMÓWIENIE NAJNOWSZYCH  INTERPRETACJI

   DYSKUSJA

 

 

 

 

Popularne tematy

  • O Inicjatywie
    • Opis ŁCP
    • Kontakt
    • Wydawnictwa
    • Wydarzenia
  • Start-up
    • Aktualności
    • Jak zarejestrować działalność gospodarczą
    • Wsparcie finansowe
  • Szkolenia
    • Aktualności
    • Szkolenia
    • Archiwum szkoleń
  • Doradztwo
    • Doradztwo
    • Partnerzy
    • Zarejestruj firmę
    • Kontakt
  • Regulamin
  • Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych
Urząd Miasta Łodzi
Urząd Miasta Łodzi
Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej,
tel. +48 (42) 638 47 00, kontakt@przedsiebiorczosc.lodz.pl
Projekt i wykonanie Berx