• Al. Politechniki 32, 93-590 Łódź
  • +48 (42) 638 47 00
  • kontakt@przedsiebiorczosc.lodz.pl
Przedsiebirz
  • Home
  • O programie
    • Opis ŁCP
    • Kontakt
    • Wydawnictwa
    • Wydarzenia
  • Na start
    • Aktualności
    • Jak zarejestrować firmę
    • Konkurs dla startupów
    • Kapitał na start
    • Miejskie lokale użytkowe
    • Wsparcie dla startupów
    • Inkubatory/Akceleratory
  • Przedsiębiorca
    • Aktualności
    • Zezwolenia na sprzedaż alkoholu
    • Licencje na transport
    • Wsparcie finansowe
    • Konkurs dla startupów
    • Lokale użytkowe
    • Zatrudnienie osób bezrobotnych
    • Firmy uczestników konkursu Młodzi w Łodzi
  • Szkolenia
    • Aktualności
    • Archiwum szkoleń
    • Partnerzy
  • Konsultacje
    • Aktualności
    • Bezpłatne Konsultacje
  • Konkurs
  • Kontakt

Szkolenia

przedsiebiorczosc.lodz.pl > Szkolenia

Komunikacja interpersonalna

  • 16

    09.2015

  • Ilość dni: 1
  • Ilość godzin: 4
  • aleja Politechniki 32, Łódź, sala konferencyjna, I piętro
Komunikacja interpersonalna
  • Pobierz konspekt szkolenia
  • Cel szkolenia
  • Konspekt

Urząd Miasta Łodzi oraz firma Szkolenia Łódź zapraszają na bezpłatne szkolenie pn. „Komunikacja interpersonalna”.

Szkolenie odbędzie się w dniu 16 września w godz. 10.00 – 14.00 w sali konferencyjnej Biura Obsługi Inwestora Urzędu Miasta Łodzi (al. Politechniki 32, pok. 114).

Udział w szkoleniu jest bezpłatny.

Adresaci szkolenia

Szkolenie adresowane jest do osób, które chcą poznać sekrety procesu komunikacji, po to, aby umiejętnie przekazywać informacje, prowadzić rozmowy, funkcjonować w zespołach i przekonywać do swoich racji.

Cele szkolenia

  • Poznanie zasad w komunikacji interpersonalnej.
  • Zdobycie wiedzy o własnych mocnych i słabych stronach w procesie komunikowania się.
  • Ukazanie różnorodnych stylów i sposobów komunikacji międzyludzkiej.
  • Nauka wykorzystania umiejętności komunikacji interpersonalnej w negocjacjach, dyskusji, perswazji.
  • Nauka umiejętności rozwiązywania konfliktów.
  • Poprawa własnego wizerunku.
  • Nauka asertywności.
Blok 1.Zasady komunikacji interpersonalnej.
  • Komunikacja werbalna.
  • Rola komunikacji.
  • Narzędzia usprawniające komunikację. Aktywne słuchanie.
  • Przedstawienie stylów i sposobów komunikacji.
  • Rola wizerunku w życiu publicznym.
Blok 2.Komunikacja niewerbalna. Mowa ciała.Mowa ciała ma wieloaspektowy charakter; może ona podkreślać informację, zmieniać ją lub unieważniać jej znaczenie. Każdy gest zawiera olbrzymią ilość świadomych i nieświadomych informacji, i jest bezpośrednim wyrazem osobowości. Przy pomocy rąk możemy kłamać równie skutecznie, jak przy użyciu mimiki czy słowa mówionego. Odbierając sposób poruszania się danej osoby określamy również jej pozycję społeczną. To, czy lepiej lub gorzej odgrywamy wiele różnych ról, zależy od tego, jak dobrze znamy i władamy naszym instrumentem – ciałem.Najważniejsze elementy bloku:
  • świadomość ruchu/ czym jest mowa ciała i jakie niewerbalne znaki odbieramy?
  • rozszerzanie środków wyrazu/ uczucia i myśli wyrażają się poprzez ruch ciała, poszerzenie zasobu znaków komunikacji kinetycznej jest rozszerzeniem pola ich działania,
  • opanowanie mowy ciała/ reguły mowy ciała, ich znaczenie i oddziaływanie w określonych sytuacjach powinno za każdym razem dostosowywać się do sytuacji oraz prowadzić do harmonii w formie wyrazu.
Blok 3.Problemy komunikacji interpersonalnej. Konflikt.Ćwiczenia realizowane w bloku trzecim nauczą uczestników szkolenia konstruktywnego rozwiązywania konfliktów, strategii ich unikania oraz umiejętności negocjacji.Najważniejsze elementy bloku:
  • Definicja konfliktu.
  • Sposoby funkcjonowania w sytuacjach konfliktowych.
  • Sposoby rozwiązywania konfliktu.
  • Style rozwiązywania konfliktu (rywalizacja, unikanie, kompromis, szczęśliwy los, współpraca, dostosowywanie się).
  • Asertywność w odmawianiu, czyli jak chronić siebie przed osobą natrętną, natarczywą, agresywną.
Oczekiwane rezultaty szkolenia
  • Umiejętność interpretacji komunikatów werbalnych i pozawerbalnych partnera spotkania, rozmowy, dyskusji.
  • Umiejętność aktywnego słuchania rozmówcy podczas rozmowy.
  • Umiejętność wykorzystania technik perswazyjnych ułatwiających przekonanie odbiorcy do swoich racji.
  • Umiejętność precyzyjnego i skutecznego komunikowania się.

Popularne tematy

  • O Inicjatywie
    • Opis ŁCP
    • Kontakt
    • Wydawnictwa
    • Wydarzenia
  • Start-up
    • Aktualności
    • Jak zarejestrować działalność gospodarczą
    • Wsparcie finansowe
  • Szkolenia
    • Aktualności
    • Szkolenia
    • Archiwum szkoleń
  • Doradztwo
    • Doradztwo
    • Partnerzy
    • Zarejestruj firmę
    • Kontakt
  • Regulamin
  • Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych
Urząd Miasta Łodzi
Urząd Miasta Łodzi
Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej,
tel. +48 (42) 638 47 00, kontakt@przedsiebiorczosc.lodz.pl
Projekt i wykonanie Berx