• 07

    09 2016

  • Gimnazjalisto, zostań Młodym Ekonomistą!

Już 7 września br. ruszają zapisy na kolejną edycję Akademii Młodego Ekonomisty.

Akademia Młodego Ekonomisty to ogólnopolski program edukacji ekonomicznej organizowany od prawie dziewięciu lat. Przedsięwzięcie ma na celu promowanie przedsiębiorczości wśród młodzieży i zachęcanie jej do bliższego zainteresowania się zagadnieniami ekonomicznymi. Pomysłodawcą i organizatorem projektu jest Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych.

„Znaczenie wiedzy finansowej we współczesnym świecie zwiększa się, dlatego konieczna jest edukacja ekonomiczna od najmłodszych lat. Równie ważne jest kształtowanie przedsiębiorczych postaw, a także umiejętności pracy w grupie i rozwiązywania sytuacji problemowych. Są to kompetencje, które powinniśmy rozwijać u gimnazjalistów” – mówi Marta Górecka, Opiekun AME w Łodzi.

Łódzkie zajęcia w ramach Akademii Młodego Ekonomisty odbywają się na Wydziale Zarządzania UŁ przy ul. Matejki 22/26.

Semestr zajęć składa się z sześciu spotkań, z których każde trwa dwie godziny lekcyjne. Spotkania AME mają charakter interaktywny i realizowane są w formule edutainment (nauka poprzez zabawę). Pierwsza część – teoretyczna (wykłady) – prowadzona jest przez nauczycieli akademickich oraz ekspertów współpracujących z Fundacją.  W drugiej części – praktycznej – każdy uczestnik ma szansę wcielić się w rolę kierownika projektu, negocjatora czy inwestora giełdowego. W nadchodzącej edycji przewidziano zajęcia z zakresu zarządzania projektami, wahań koniunktury gospodarczej, finansowania działalności przedsiębiorstwa, a także autoprezentacji.

Akademicki charakter nadaje projektowi nie tylko fakt, że zajęcia odbywają się w publicznych uczelniach, ale także to, że każdy młody student otrzymuje indeks, w którym jest odnotowywana jego obecność wykładach. Uczestnicy, którzy na ostatnich zajęciach przystąpią do rozwiązywania testu wiedzy ekonomicznej, mają szanse na zdobycie atrakcyjnych nagród i otrzymanie dyplomu laureata AME. Zaliczenie semestru uzyskują wszyscy studenci, który wezmą udział w co najmniej czterech spotkaniach.

Dodatkową wartością projektu są równoległe zajęcia dla rodziców i opiekunów młodzieży. Ich tematyka dotyczy w dużej mierze wychowania i kształtowania kompetencji społecznych oraz postaw przedsiębiorczych u młodzieży.

Źródło: Uniwersytet Łódzki