• 09

    03 2015

  • Polki rewolucjonizują świat kosmetyków. Dzięki pieniądzom z Unii

Jednak najpierw sprzedaż ruszyła tylko w Polsce. Celem było zebranie pierwszych opinii i doświadczeń klientek. Strategia zakładała też poznanie kanałów dystrybucji i wypromowanie handlu internetowego.

„Jako startup nie mogłyśmy z własnych środków pozwolić sobie na wyjazdy na targi i misje gospodarcze. W ramach Paszportu do Eksportu wybrałyśmy wejście na rynki: brytyjski, francuski, niemiecki i hiszpański. Wsparcie w wysokości 50 proc. ułatwia działalność, ale też mobilizuje do realizacji zobowiązań wskazanych we wniosku – mówi Ewa Dudzic.”

Podjąć rękawicę

2 marca nastąpi premiera GLOV we Francji, produkty będą dostępne w trzystu punktach sieci Monoprix.

„Wszystko zaczęło się dzięki targom Cosmoprof w Bolonii. Do naszego stoiska przyszły 3 kobiety reprezentujące tę sieć. Dałyśmy im do przetestowania produkt, do którego podchodziły z lekkim niedowierzaniem. Na drugi dzień rano powróciły z koleżankami i już wyraziły chęć współpracy – opowiada Ewa Dudzic.”

Według niej udział w tego typu imprezach jest najlepszym sposobem na pozyskiwanie zagranicznych kontrahentów. Z ulicy bardzo trudno dostać się do dużej sieci handlowej czy dystrybutora, a na targach dużo łatwiej nawiązać kontakt.

Phenicoptere skupia się na klientach z rynków wskazanych w Paszporcie do Eksportu. Jednak spółka nawiązała też współpracę w innych europejskich krajach, m.in. w Finlandii, Szwajcarii i we Włoszech. Marka GLOV jest też obecna w Kuwejcie, Arabii Saudyjskiej oraz Iranie. Pozyskiwanie kolejnych konsumentek nie musi odbywać się standardowo.

„Myślę, żeby poprosić mężczyznę o porównanie produktów tradycyjnych i naszych. W tym przypadku nie ma mowy o przyzwyczajeniu do określonej metody demakijażu, więc opinia będzie w pełni szczera – podsumowuje Monika Żuchowska.”

Fundusze pomogą w ekspansji

W najbliższych latach Fundusze Europejskie także będą finansować małe i średnie firmy, które myślą o ekspansji zagranicznej. Pieniądze na ten cel znajdą się głównie w programach regionalnych,w programie Inteligentny Rozwój i Polska Wschodnia. Co sfinansują?

Przede wszystkim przygotowanie strategii wychodzenia na obce rynki i doradztwo. W POIRze też planowana jest wsparcie nawiązywania kontaktów, które pomogą wprowadzić polskie innowacyjne produkty na zagraniczne rynki. Pieniądze znajdą się też dla tych przedsiębiorców, którzy chcą uczestniczyć w programach promocji.

Więcej informacji zdobędziesz na stronie www.funduszeeuropejskie.gov.pl oraz w Sieci Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich.

Źródło – WP