• 12

    10 2016

  • Porozmawiajmy o rozwoju Twojego start-up’u w branżach kreatywnych

WOBC Sp. z o.o. od kilku lat z sukcesem działa w świecie polskiego biznesu. Zajmując się doradztwem biznesowym i zakładaniem spółek handlowych nabieraliśmy doświadczenia, tak niezbędnego do utrzymania pozycji na rynku. Nasi klienci doceniają nas za profesjonalizm i umiejętność dobrania najlepszych rozwiązań w zgodzie z oczekiwaniami ich przedsiębiorstw.

Chcielibyśmy podzielić się naszą wiedzą i doświadczeniem z łódzkimi start-up’ami, ponieważ sami mamy jeszcze w pamięci trudności, które stawały nam na drodze w pierwszym okresie naszej działalności.

Cykl bezpłatnych spotkań noszący nazwę „Porozmawiajmy o rozwoju Twojego start-up’u w branżach kreatywnych”, na które chcielibyśmy zaprosić, nie będzie miał formuły znanej ze szkoleń i warsztatów. Zainteresowani udziałem w danym spotkaniu będą mieć okazję do rozmowy ze specjalistą w dziedzinie, której tematyka będzie poruszana w danym dniu. Przy kawie, w luźnej atmosferze zaproszeni przez nas goście opowiedzą o swoich doświadczeniach związanych z tematem spotkania, później zaś zaproszą zgromadzonych do zadawania pytań, czy zabrania głosu w dyskusji.  Uczestnicy mogą wymieniać się między sobą spostrzeżeniami i doświadczeniami ze swojej start-up’owej działalności, zależy nam na przekazaniu rzetelnej wiedzy, odmiennej od tego, co nadzwyczaj często proponują przegadane, sztywne szkolenia.

Na każde z naszych bezpłatnych spotkań pragniemy zaprosić dziesięciu zainteresowanych uczestników. Pozwoli to zachować atmosferę konstruktywnej rozmowy, a przy okazji przy tak niewielkiej liczbie zgromadzonych, każdy będzie miał możliwość wypowiedzieć się na temat przewodni danego spotkania oraz zadać pytania gościowi.

WOBC Łódź zaprasza do swojej siedziby start -up’owców, których nudzą nie wnoszące wiele szkolenia i warsztaty. U nas w kameralnej atmosferze poznacie blaski i cienie działalności start-up’ów w Polsce, wymienimy się doświadczeniami i podzielimy wiedzom, po to, by po każdym ze spotkań Wasza działalność gospodarcza nabierała wiatru w żagle.

Liczba wolnych miejsc – 10,

Zapisy drogą mailową: agata@wobc.pl

Po otrzymaniu potwierdzenia o wpisaniu na listę prosimy o dołączanie do wydarzenia na Facebooku. Można zapisywać się na cały cykl, bądź każde z wydarzeń z osobna.

 

KALENDARIUM SPOTKAŃ:

„Porozmawiajmy o rozwoju Twojego start-up’u w branżach kreatywnych”

Godzina 17.30

Miejsce: WOBC Łódź, ul. Piotrkowska 121 lok. 11

Spotkanie 1

25.10.2016r.:

„Rozmowy o kasie”

Napoleon powiedział, że do prowadzenia wojny potrzebuje tylko trzech rzeczy: pieniędzy, pieniędzy i pieniędzy. Każdy start-up potrzebuje do rozwoju poza wizją, potencjałem i zaangażowaniem także pieniędzy. Podczas naszego spotkania opowiemy o czterech źródłach finansowania rozwoju Twojej firmy wraz ze wskazaniem ich zalet i wad. Porozmawiamy o finansowaniu firmy:

– mechanizmami finansowania dłużnego

– mechanizmami finansowania kapitałem własnym

– mechanizmami finansowania bezzwrotnego

– mechanizmami finansowania społecznościowego

Dlaczego warto przyjść na spotkanie?

Ponieważ dowiesz się, w jaki sposób można efektywnie połączyć różne mechanizmy finansowania dla nowo powstającej firmy.

 

Spotkanie 2

15.11.2016r.:

„Rozmowy o podatkach”

Według Benjamina Franklina na tym świecie pewne są tylko śmierć i podatki. O ile kwestie unikania śmierci pozostawimy lekarzom, to o tematyce podatków z chęcią porozmawiamy podczas naszego spotkania. Skupimy się na najistotniejszych zagadnieniach podatkowych dotyczących kreatywnych start-up’ów. Na naszym spotkaniu zwrócimy uwagę na:

– wybór optymalnego opodatkowania dla kreatywnych start-up’ów

– prawa autorskie w działalności gospodarczej i ich wpływ na podatki

– optymalizację podatkową, czyli co możemy robić, aby płacić mniej?

– częste błędy rachunkowo-podatkowe młodych firm

– kontakty z urzędami skarbowymi

Dlaczego warto przyjść na spotkanie?

Ponieważ będziesz mógł oswoić się z tematyką rachunkowości, dowiesz się, jak płacić mniejsze podatki i unikać częstych błędów.

 

Spotkanie 3

29.11.2016r.:

„Rozmowy o inwestorze”

Inwestor strategiczny jest często „ziemią obiecaną” dla nowo powstałego start-up’u, jednakże nawiązanie współpracy, a także przekonanie inwestora do swojego pomysłu wymaga starannego przygotowania ze strony start-upowca. Podczas naszego spotkania opowiemy, jak dobrze przygotować się do rozmowy z inwestorem, porozmawiamy o tym jak:

– stworzyć teaser inwestycyjny

– przygotować się do testu windy

– przygotować się na killing questions ze strony inwestora.

Dlaczego warto przyjść na spotkanie?

Ponieważ dowiesz się, w jaki sposób profesjonalnie i atrakcyjnie przedstawić swoją ofertę inwestorowi.

 

Spotkanie 4

20.12.2016r.:

„Rozmowy o IT”

Sztuka i informatyka to dwie odrębne i niezależne dziedziny, ale funkcjonujące w ścisłej symbiozie. Obecnie nie ma firmy informatycznej nie współpracującej z grafikiem, tak jak i żadnej firmy z branży kreatywnej nie wykorzystującej rozwiązań informatycznych wspomagających jej działalność. Będzie to spotkanie z informatykiem opowiadającym zarówno o współpracy z przedstawicielami sektora kreatywnego, a także o korzyściach wynikających z posługiwania się najnowszymi rozwiązaniami informatycznymi w działalności start-up’u. Na spotkaniu będzie możliwość rozmowy o:

– rodzajach i specjalizacjach firm informatycznych

– realizacjach zleceń dla firmy informatycznej

– oprogramowaniach dla start-up’ów typu SaaS i licencyjnych

– kreatywnych sieciach społecznościowych

Dlaczego warto przyjść na spotkanie?

Ponieważ dowiesz się jak wygląda współpraca z firmą informatyczną oraz jak wykorzystywać IT do rozwoju start-up’u.

 

Prowadzący spotkanie:

dr hab. Rafał Kasprzak – gość spotkania nr 1 oraz 3

Doradca inwestycyjny współpracujący z wieloma strat-up’ami w zakresie planowania strategii rozwoju i analizy potrzeb kapitałowych. Posiada bogate doświadczenie w doradztwie finansowym (współpraca z funduszem seed-capital Akcelerator Innowacji NOT oraz aniołami biznesu). Naukowo pasjonuje się rozwojem sektora kreatywnego w Polsce. Pracownik naukowy Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, zatrudniony w Instytucie Zarządzania. Autor wielu projektów badawczych oraz gospodarczych poświęconych zagadnieniu innowacyjności oraz efektywnemu stymulowaniu współpracy pomiędzy nauką a biznesem. Posiada doświadczenie zawodowe w obszarach doradztwa biznesowego dla organizacji wdrażających innowacje oraz w zarządzaniu projektami innowacyjnymi. Doradca i certyfikowany trener z zakresu pozyskiwania środków pochodzących z funduszy publicznych oraz autor licznych wniosków o dofinansowanie projektów. Absolwent studiów Master of Business Administration w Ecole Superieure de Commerce de Rennes (Francja).

 

mgr  Beata Król – gość spotkania nr 2

Główna księgowa i współwłaściciel biura rachunkowego. W trakcie uzyskiwania uprawnień doradcy podatkowego. Specjalizuje się w podmiotach prawa handlowego, jednakże z uwagi na wieloletnią pracę jako główna księgowa posiada wiedzę zarówno teoretyczną jak i praktyczną dotyczącą wszelkich zagadnień rachunkowo-księgowych. Obsługa wielu start-up’ów już od samej ich rejestracji poprzez wejście i wyjście z nich inwestorów świadczy o dużym doświadczeniu w tej dziedzinie. Cechuje się także znajomością praktyczną rozliczania i kontroli dotacji publicznych, dzięki obsłudze klientów korzystających z tych dotacji. Absolwentka Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego (licencjat i magisterium) oraz Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego (studia podyplomowe). Uczestniczka wielu szkoleń, seminariów i konferencji z zakresu rachunkowości i podatków.

 

mgr Przemysław Sierant – gość spotkania nr 4

Absolwent Politechniki Świętokrzyskiej (inż.) kierunku Informatyka i SGGW (mgr) na kierunku ekonometria. Programista i kierownik projektów informatycznych, prezes firmy informatycznej. Od 10 lat projektuje i wdraża projekty IT z różnych branż (logistyka, medycyna, restauracje). Realizuje również startupy IT (projekt Edusquare) oraz projekty unijne. Zajmuje się projektowaniem rozwiązań od pomysłu i rozwiązania problemów klienta, poprzez kreację marki, prace programistyczne, aż do wdrożenia i uruchomienia gotowego produktu jego wsparcie i utrzymanie. Zarówno aplikacje webowe i mobilne. Programuje w AS3 (Flex, AIR) , PHP (symphony), JS (angular) oraz w technologiach mobilnych (AIR). Swoją przygodę z IT rozpoczął od animacji i grafiki (plakaty i grafika webowa). Prowadził szkolenia z zakresu animacji i programowania w AS3.

 

Źródło: WOBC