Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłosiła konkurs w ramach PO IR poddziałanie 3.3.3: “Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand”.
Przedsiębiorcy z sektora MŚP mogą otrzymać od 50% do 85% dofinansowania na realizację projektów dotyczących uczestnictwa w działaniach promocyjnych przewidzianych w branżowych programach promocji, w celu promowania marek produktowych (wyrobów/usług), które mają szansę stać się markami rozpoznawalnymi na rynkach zagranicznych, oraz promowania Marki Polskiej Gospodarki, w tym udział w zdefiniowanych imprezach targowo-wystawienniczych i misjach gospodarczych.
Maksymalna wielkość kosztów kwalifikowanych projektu to 1 000 000,00 PLN.
Rodzaje kosztów kwalifikujących się do dofinansowania
– koszty wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego podczas uczestnictwa MŚP w danych targach lub danej wystawie;
– koszty usługi doradczej dotyczącej umiędzynarodowienia przedsiębiorcy;
– koszty szkolenia w zakresie umiędzynarodowienia przedsiębiorcy;
– koszty podróży służbowych pracowników przedsiębiorcy uczestniczącego w targach, misjach gospodarczych lub programie wspierającym rozwój na rynkach zagranicznych w zakresie i według stawek określonych w przepisach w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju;
– koszty transportu i ubezpieczenia osób i eksponatów w związku z udziałem w targach i misjach gospodarczych;
– koszty rezerwacji miejsca wystawowego na targach, opłaty rejestracyjnej za udział w targach oraz wpisu do katalogu targowego;
– koszty organizacji stoiska wystawowego na targach lub wystawie;
– koszty reklamy w mediach targowych;
– koszty udziału w seminariach, kongresach i konferencjach;
– koszty organizacji pokazów, prezentacji i degustacji produktów w zakresie promocji marki produktowej;
– koszty informacyjno-promocyjne projektu;
– koszty ustanowienia i utrzymania zabezpieczenia w formie, o której mowa w art. 131 ust. 4 lit. a rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013, dla zaliczki wypłaconej na rzecz MŚP.
Szczegółowe informacje na temat kosztów oraz działań promocyjnych podlegających dofinansowaniu znajdują się w Regulaminie konkursu, w szczególności w § 5.
Branżowe programy promocji, w których udział może zostać dofinansowany w ramach konkursu:
– IT/ICT
– Meble
– Polskie specjalności żywnościowe
Źródło: PARP