• 17

    11 2017

  • Łódzka Rajtuza w Sukcesji, czyli dopełnienie stroju promujące lokalne zabytki

Powstała z miłości do Łodzi, włókienniczej historii miasta i kobiet, które ją tworzyły. Łódzka Rajtuza podbija serca kobiet i wzbudza zainteresowanie mediów.

Od początku listopada w Smart Office można obejrzeć zdjęcia i grafiki ukazujące realizacje marki, a wszystko w ramach akcji #ŁÓwca pomysłów, mającej na celu pokazywanie projektów osób zajmujących się sektorem kreatywnym w Łodzi.

Kto i dlaczego wymyślił lokalne rajstopy? Jak powstała Łódzka Rajtuza? Już 21 listopada o godzinie 18:00 w Smart Office, odbędzie się spotkanie z zarządzającym działem marketingu marki – Sebastianem Krajdą, który podzieli się inspirującą historią projektu.

Łódź wzorem dla Polski

Łódzka Rajtuza to marka firmy Gabriella, która powstała w 1996 roku. Początkowo produkowała klasyczne artykuły, jednak z czasem asortyment poszerzono o ciekawe wzornictwo. Przełomowym momentem było powstanie submarki lokalnej, czyli Łódzkiej Rajtuzy. Pierwszym produktem z nowej linii były Rajtuzy z Miasta Łodzi, przedstawiające najważniejsze zabytki miasta: bramę przy byłych zakładach Izraela Poznańskiego, pomnik Tadeusza Kościuszki na placu Wolności oraz fabryki przemysłowej dzielnicy Księży Młyn. Kolejne były Rajtuzy Fabryczne, bawełniane torby na ramię z hasłem „Z Miasta Łodzi się pochodzi” oraz Rajtuzy Awangardowe, inspirowane twórczością Władysława Strzemińskiego. W krótkim czasie marka zdobyła spore grono zwolenników i zaczęła poszerzać swoją ofertę o Rajtuzy Stołeczne, czy Rajtuzy Ślónskie, wypływając tym samym na rynek ogólnopolski. O tym w jaki sposób promować lokalną markę i budować jej historię opowie Sebastian Krajda – szef działu marketingu firmy Gabriella.

Lokalny patriotyzm jako inspiracja

Sebastian Krajda od lat jest związany z marką Gabriella, gdzie odpowiada za dział marketingu. Obok działań standardowych, ceni sobie pomysły wykraczające poza schematy. Jest pomysłodawcą projektu rajtuz lokalnych oraz nowej koncepcji pozycjonowania marki. Ukończył studia dziennikarskie na Uniwersytecie Łódzkim i komunikację wizerunkową na Uniwersytecie Wrocławskim.

– Mocno identyfikuję się z Łodzią i to było bezpośrednią przyczyną powstania Rajtuz z Miasta Łodzi. Bardzo dobre przyjęcie tych wzorów na rynku, spowodowało, że postanowiliśmy stworzyć podobne projekty dla regionu śląskiego i stolicy – mówi Krajda.

#ŁÓwca pomysłów

Wszyscy zainteresowani historią Łódzkiej Rajtuzy będą mogli ją usłyszeć podczas spotkania już 21 listopada o godz. 18:00, w Smart Office w CH-R Sukcesja. Uczestnicy dowiedzą się, jak to wszystko się zaczęło oraz w jaki sposób marce udało się odnieść sukces komunikacyjny i wizerunkowy.

Od początku listopada w Smart Office można oglądać wystawę na temat Łódzkiej Rajtuzy, marki firmy Gabriella. Ekspozycja składa się ze zdjęć z sesji oraz grafik lokalnych rajstop, a także informacji o historii powstania marki.

#ŁÓwcapomysłów to akcja, w której co miesiąc w przestrzeni Smart Office przedstawiane są historie oraz realizacje łódzkich firm. To marki Łodzian, które ze względu na swoje działania
i kreatywność, zasługują na szczególna uwagę.

 

Źródło: Informacja prasowa